måndag 29 september 2008

Måndag andra veckan



Devisen "Tillsammans ger vi mer" har inte lämnat mig - utan i stället arbetade jag fram en logo för den i dag - lagom till en presentation jag gjorde för Föreningen Nordens styrelse.

Jag berättade i korthet om projektet och dess bakgrund - ser gärna styrelsen som deltagare i en kommande aktivitet här på Biskops Arnö!

Tekniska problem tog en hel del tid i morse, ibland tänker jag... all denna fantastiska teknik som ska spara tid... kostar inte sällan också sin tid! Men, slutet gott, projektern samarbetade med min dator och jag lärde mig något. Så bra! :-)

Ser fram emot att den 22 oktober få träffa hela LAG-gruppen och hålla presentationen även för medlemmarna där!

Har i dag annars fastställt färgkoder för bakgrundsfärg och logos, samt typsnitt. Viktigt när marknadsföringen ska fungera!

Färgkod på bakgrunder: 009933

Ljusgrön text: 66ff33

Mörkgrön text: 003300

På delmoment, typsnitt: Calibri

Hämta Hem – logo: Bookman Old Style

Två huvudlinjer finns just nu i arbetet, den ena är att informera om och skapa styrdokument för nätverket. Den andra linjen är att skapa bra förutsättningar för marknadsföringen i form av logos och slogans. En presentationsida på nätet, förutom denna blogg, blir aktuell när det arbetet är klart. Jag är helt säker på att färgerna ska vara gröna i två nyanser, kanske tre med bakgrundsfärg... eller om bakgrunden är bättre som vit. Detta kan dock skifta utifrån behov, men de tre gröna nyanserna har nu fått fastställda färgnummer.

I dag sitter jag i rektor Ingegerds rum, eftersom hon är upptagen med föreningen Nordens styrelsemöte hela dagen. I morgon ska jag sitta i skolans personalrum, där blir det nog lättare att jobba, med telefon, uppkoppling och skrivare. Fast det här rummet är bra mycket vackrare, men jag antar att Ingegerd kommer att vilja ha tillbaka det! Till fredag har det sagts att lokalen där jag ska "bo" ska vara utrymnd.

I morgon skall jag fortsätta att ringa till Hallstahammer och Enköpings kommun för att få kontakt med företag i hälsobranschen där. Tänker mig ett informationsmöte i Västerås senast, gärna tidigare, i slutet av oktober

I helgen kom Ena-Håbo Tidningen ut och där fanns artikeln med om projektet! En bra artikel dock med en liten felaktighet - vad gäller deltagare i nätverket är dessa ofta egen företagare, men målgruppen Företag är våra blivande kunder, vilket kan vara allt från små till stora företag.

Jag inser att det behövs ett alldeles eget namn på nätverket - Hämta Hem är samlingsnamnet för de aktiviteter nätverket kommer att bedriva här på Biskops Arnö.

Dagbok:

Kom ihåg att ta med glasögonen! De behövs framför dataskärmen.