torsdag 16 oktober 2008

Presentation Lysa Öster

.

.
Januari 2001 började jag på friskvårdskursen Naturens Medicin här på Biskops Arnö Folkhögskola. Några år dessförinnan hade jag hållit på med massage och gått flera olika kortare kurser inom hälsa och friskvård.

Efter tre terminer på Naturens Medicin startade jag ett företag, NuVara, där jag arbetade med massage och kurser i bl a yoga, frigörande dans, självkännedomsövningar m.m.

Efter ett par år kände jag att jag ville ha mer utbildning och förutom kortare kurser (ex kroppläsning, indisk huvudmassage) började jag studera på magisterprogrammet i pedagogik på Lärarhögskolan. Pedagogik var mitt huvudämne och förutom det studerade jag dymaisk pedagogik, retorik, hälsopsykologi, avslappning (Feldenkrais), dans och drama.
.
När jag inte arbetar på projektet så verkar jag genom min eget företag "Kropp och Kommunikation".
.
Hälsa, mänsklig utveckling och relationer är ett stort intresse för mig. Andra intressen är foto, natur, ridning, hundar, klappa katten och jag uppskattar mycket att läsa.
.
Alla bilder i den här bloggen är tagna av mig om inte annat anges. Min websida för foton hittar du HÄR.

Jag tycker om att driva saker framåt och att få se visioner bli förverkligade är något av det bästa jag vet.