torsdag 16 oktober 2008

Presentation Tine Torkelsdotter



Här är Tine Torkelsdotter som arbetar på projektet 1½ dag i veckan - till stor hjälp är hon!
.
Dels är det fint att ha någon att bolla idéer med - men också för all den praktiska hjälp och rådighet hon ger och visar. I morse när vi kom kvart i nio till kontoret så sa hon: "Nu tycker jag att vi börjar med lite uppvärmning och landar lite inför dagen" vilket helt ligger i andan av vad projektet vill förmedla. Så i ca tio minuter gjorde vi lite yoga och andades inför dagen - mycket skönt.
.
Tine är en vis och varm kvinna!
.
Här är hennes egna ord som presentation:
.
Jag heter Tine Torkelsdotter och är pedagog inom skapande och hälsa. På Biskops-Arnö folkhögskola har jag varit verksam både som lärare och elev. Mitt engagemang i projektet beror dels på att jag tycker att Biskops-Arnö är en perfekt plats för reflexion och rekreation och dels att jag på sikt vill vara delaktig i gemensamt hälsoarbete med inriktning lärande och läkande genom kropp och kreativitet.
.